Cestovatel Přibáň: Brodil jsem se mezi kajmany

29.02.2012 12:04

 

Bystřice pod Hostýnem (ome) – Restaurace Rondo přivítala minulý čtvrtek již druhou cestovatelskou přednášku v roce 2012. Po domácím autorovi Jarošovi zavítal do Bystřice rodák z Podolí Dan Přibáň. Posluchači a diváci neprohloupili, když si na jeho přednášku počkali. Přibáň měl totiž zpoždění kvůli špatné dopravní situaci.

„Jsem tu už poněkolikáté, atmosféra byla opět senzační. Lidé přišli i tentokrát, jsem spokojený. Cesta sem je sice pěkně dlouhá, ale stojí za to,“ chválil si bystřické publikum Přibáň. Návštěvníky dostal na povídání o své cestě do Jižní Ameriky, kterou projel tentokrát s Tatrou. Poutavému příběhu nechybělo ani trochu strašidelnosti, při vyprávění, jak se brodil vodou plnou kajmanů. Diváci ani nedýchali, když jim dobrodruh ukazoval záběry, kde projížděla silná tatrovka metr vysokou vodou v záplavové oblasti.   

 

ROZHOVOR s Danem Přibáněm

Jak jste se k cestování dostal?

K tomu člověk tak nějak dospěje sám. Mně se prostě líbily záležitosti typu Dakar a podobně. Někdo jenom mluví a někdo přijde s nápadem vyzkoušet to na vlastní pěst. Původně jsem jezdil s batůžkem. Pak jsem si řekl, že by byla škoda nevyužít příležitosti víc. Postavil jsem expedičák a vyrazil na první cestu.

 

Tatrou jste jel společně s Petrem Konečným, který Vás oslovil. Jak jste se poznali?

Ve Zlíně na konferenci – přednášce. Hledal partnera, který by s ním nejel na výlet, ale byl platným členem posádky, dokázal mu pomoci a táhnul s ním za jeden provaz.  Dohodli jsme se během okamžiku. Do té chvíle jsme se v podstatě ani osobně neznali. Potřeboval zkrátka nějakého magora, který mu do toho půjde.

 

Společně jste s ním byl na všech Vašich cestách – expedicích?

Předtím jsme spolu nikam necestovali.

 

Takže  jízdu  Trabanty s Vámi neabsolvoval?

To ne, Petr by Trabantem nikdy nejel. (smích) On miluje tu svou tatrovku Kačenu. Je totiž velký rozdíl řídit nějakého „trabíka“, kde se člověk bojí, že se rozpadne, a silnou Tatru.

 

Když se to tak vezme, stará auta vydrží mnohem víc než dnešní….

To určitě. Dnes se auta vyrábějí právě tak, aby nic nevydržela, což jezáměr prodejců. Je to konzumní zboží jako každé jiné. Lidé se mě ptají, zda by bylo možné projet Afriku Fabii. Zkuste to, ale polámete si všechny plasty. Náhradní díly neseženete a do motoru nevidíte, protože je celý zalitý plastem. K příjemným stránkám patří, že vždy nastartuje, zatopíte si. Rozhodně bych nejel z Prahy sem Trabantem.

 

Na kolik asi taková expedice vyjde? Řekněme ta poslední s Tatrou….

Nevyšla až tak draho, protože výprava trvala krátce a auto už bylo na místě. Ale obvykle jen převoz automobilu v kontejneru stojí třeba šedesát tisíc korun – jedna cesta. Letenky do Jižní Ameriky jsou strašně drahé, pohybují se v řádu půl až tři čtvrtě milionu korun.


 

 

 

 

 

 


Vytvořte si webové stránky zdarma! Webnode